social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

پنجشنبه1403/2/13

09:28:1

86

اولین جلسه «کارگروه پایش کمی» در سال 1403 در اداره کل استاندارد استان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان: در روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 جلسه‌ای با حضور مدیر کل، رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد، رئیس اداره حقوقی، مسئول حراست، کارشناس مسئول صنایع غذایی و بسته‌بندی و رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های این اداره کل، «کارگروه پایش کمی» در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
در این جلسه روح الله خدام عباسی، رئیس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل، ضمن تشکر از حضور اعضا و تشکیل جلسه «کارگروه پایش کمی» گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره اندازه‌شناسی اداره کل در حوزه پایش کمی محصولات بسته‌بندی شده در سطح استان ارایه نمود.
خدام عباسی افزود: پایش کمی محصولات بسته‌بندی شده که در راستای اجرای استانداردهای ملی 16381 و 21759 انجام می‌شود در دو حوزه «واحدهای تولیدی» و «محصولات موجود در سطح بازار» اجرا می‌گردد. در سال 1402، با همکاری و پیگیری همکاران پرتلاش ادارات شهرستان‌های شاهرود و گرمسار بیش از 140 مراجعه به واحدهای تولیدی مستقر در سطح استان و بیش از 400 فرآورده تولید شده توسط این واحدهای تولیدی، مورد بررسی، پایش و آزمون قرار گرفت. همچنین با توجه به اعتبارات ابلاغی جهت اجرای پایش محصولات موجود در سطح بازار استان نیز بیش از 140 فرآورده از سطح بازار استان نمونه‌برداری شده و در آزمایشگاه پیش‌بسته‌بندی این اداره کل، مورد آزمون قرار گرفت.
رئیس اداره اندازه‌شناسی اداره کل همچنین اعلام کرد: به منظور اثربخشی اقدامات انجام شده در پایش محصولات بسته‌بندی شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد»، ضمن صدور نتایج آزمون برای واحدهای تولیدی مربوطه و اعلام عدم انطباق‌های حاصل از این آزمون‌ها، در صورت عدم اصلاح موارد مورد نظر، پرونده در کمیسیون ماده 42 قانون مذکور مطرح و طبق نظر قاضی محترم دادگستری، احکام مناسب و متناسب برای ایشان صادر شده است.
لازم به ذکر است در سال 1402 تعداد 46 پرونده با موضوع کم فروشی در جلسات کمیسیون مذکور مطرح و بالغ بر یک میلیارد و شش‌صد میلیون ریال جریمی نقدی برای واحدهای تولیدی مختلف صادر شده است.

خدام عباسی در پایان ضمن تشکر از واحدهای تولیدی که نسبت به اصلاح سامانه‌های توزین و بسته‌بندی خود اقدام لازم را معمول داشته‌اند، گفت: موضوع بسیار مهمی که از ابتدای اجرای طرح پایش کمی محصولات بسته‌بندی شده، همواره به واحدهای تولیدی استان اعلام و اطلاع‌رسانی شده است، موضوع حذف رواداری از نشانه‌گذاری محصولات است که با توجه به اتمام مهلت تعیین شده، به طور جدی از سوی این اداره کل پیگیری خواهد شد.