social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1403/2/4

08:14:4

56

حضور مدیر کل استاندارد استان سمنان در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز سمنان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان :
مجید حیدریان، مدیر کل استاندارد استان سمنان در برنامه گفتگوی ویژه خبری از مرکز صدا و سیمای استان سمنان شرکت کرد.
حیدریان در ابتدای گفتگو در خصوص بازرسی انرژی از صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد عنوان نمودند:
 بهره برداری نامناسب از تجهیزات مصرف کننده انرژی الکتریکی و فسیلی در صنایع کشور و عدم توجه و دقت کافی به استفاده بهینه از انرژی باعث افزایش مصرف انرژی به ویژه الکتریکی و حرارتی در فرایندهای تولیدی کشور شده است و از این رو توجه به مدیریت مصرف انرژی و بهره برداری در مصرف انرزی به یک ضرورت تبدیل شده است.
حیدریان افزود: در راستای نظارت بر کنترل نصب و اصالت رتبه‌های انرژی مندرج بر روی کالاهای برقی در سال گذشته بیش از 400 فقره بازرسی از مراکز توزیع و فروش لوازم خانگی در استان انجام شده است که یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی بر خانگی از جمله : یخچال، کولر آبی و گازی، اجاق گاز، فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.
حیدریان، مدیر کل استاندارد استان در ادامه گفتگو بیان کرد: سامانه مردم دار پل ارتباطی برای تعامل بیشتر مردم با سازمان ملی استاندارد ایران است. این سامانه می‌تواند مسیری درست و منطقی در جهت پاسخ به مطالبات مردم و نظارت همگانی مردم می باشد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مردم دار به نشانی 1517.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا و خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.
در پایان  این گفتگوی خبری، مجید حیدریان، ضمن ارایه گزارش عملکرد ی کساله در خصوص اجرای طرح عیدانه ویژه استاندارد برای نظارت بر خدمات مطابق با ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و بحث صدور پروانه تشویقی نشان حلال در استان مطالبی را عنوان نمودند.