social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1403/2/3

11:52:1

24

129 فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد، در سال 1402 در استاندارد استان سمنان صادر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:
129 فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد، در سال 1402 در استاندارد استان سمنان صادر شد.
سیده ربابه عمادی رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان سمنان اظهار داشت: علامت استاندارد ایران نشانگر کیفیت محصول تولید‌ کننده یا ارائه کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر در مصرف کننده است، همچنین عنوان کرد: در سال گذشته در اداره کل استاندارد استان سمنان، تعداد 120 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و 9 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای فرآورده های واحدهای تولیدی استان صادر شد.
 عمادی بیان داشت: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، صدور 100 فقره  پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بر عهده اداره کل استاندارد استان سمنان بوده است که شاهد تحقق 120 درصدی عملکرد در این شاخص می باشیم.
عمادی با اشاره به این که پروانه های صادر شده در صنایع  ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و مکانیک و فلز شناسی، بسته بندی و سلولزی، نساجی و چرم، خودرو و نیروی محرکه، ایمنی، سلامت، انرژی و محیط زیست بوده است، خاطر نشان کرد: هر قدر در زمینه  استاندارد سازی محصولات و خدمات در جامعه تلاش و کوشش شود موجبات رشد اقتصادی کشور بیشتر فراهم می گردد.
عمادی تصریح کرد: طی یک سال گذشته نیز 123 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری ابطال، 146 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی تمدید،36 فقره پروانه اجباری تعلیق گردید.
وی در پایان با اشاره به اینکه رعایت استانداردها کشور را به مسیر پیشرفت و توسعه سوق می‌دهد، خواستار توجه به این مهم از سوی تمام افراد به ویژه واحدهای تولیدی - خدماتی شد.

او اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.