social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1403/2/3

11:35:5

31

4568 فقره نمونه برداری از واحدهای تولیدی سمنان در سال 1402 صورت پذیرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:
مجید حیدریان، مدیر کل استاندارد استان سمنان در خصوص عملکرد یک ساله این اداره کل اظهار کرد: از ابتدای سال 1402 تا پایان سال مذکور تعداد 4568 فقره مراجعه جهت نمونه برداری از واحدهای تولیدی در استان انجام شد که از این تعداد 2891 فقره نمونه تولیدی اخذ شده است.
وی، هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می شود.
وی افزود: نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی استان، با هدف اطمینان از استمرار و تداوم کیفیت، در محصولات تولیدی استان بدون اطلاع قبلی و به صورت سرزده در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود و چنانچه در این راستا کالای فاقد کیفیت و استانداردهای لازم مشاهده شود، با متخلفان امر مطابق با قوانین و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران برخورد می‌شود.
حیدریان  با بیان اینکه شهروندان برای اطلاع از اصالت محصول، با ارسال کد ۱۰ رقمی به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، می‌توانند از اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول اطمینان حاصل کنند، خاطرنشان کرد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن‌ها است و تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده سازند و محصول با کیفیت قابل قبول و در خور آن‌ها را عرضه کنند.