social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/2/3

12:06:3

12

826 فقره تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در سال 1402 صادر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان: 
مجید حیدریان، سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان از صدور 826 فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در سطح استان در سال 1402 خبر داد.
وی با بیان اینکه در طول این مدت نیز  826 فقره گواهی تأییدیه ایمنی آسانسور صادر شده است، افزود: مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهایی که استفاده می‌کنند، حساس باشند و اگر این حساسیت در جامعه در خصوص وضعیت ایمنی آسانسورها ایجاد شود، اداره کل استاندارد بهتر می‌تواند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.
سرپرست اداره کل استاندارد سمنان افزود: مالکان می‌توانند از شرکت‌های بازرسی آسانسور معتبر و تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی‌های ادواری استفاده کنند.
حیدریان تاکید کرد: اگر آسانسور با الزامات استاندارد منطبق باشد گواهینامه یک ساله برای آن صادر می‌شود اما در صورتی که این آسانسور از تعمیر ونگهداری مناسب ماهانه برخوردار نباشد به سرعت از شرایط استاندارد خارج می‌شود.
وی با اشاره به اینکه، متاسفانه برخی تصور می‌کنند پس از صدور گواهینامه یک ساله، کار تمام شده و دیگر با این آسانسور کاری ندارند، افزود: طبق قانون پس از یک سال مالکان آسانسورها باید نسبت به اخذ گواهی ادواری اقدام و در طول سال نیز الزامات و شرایط استاندارد حفظ شود