social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/2/3

12:03:5

34

247 فقره استاندارد ملی در سال 1402 تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:
مجید حیدریان، مدیر کل استاندارد استان سمنان گفت: 247 فقره استاندارد ملی درسال 1402توسط کارشناسان این حوزه در استان مورد تدوین، تجدید نظر و بازنگری قرار گرفت.
حیدریان با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، بیان کرد: 247 فقره استاندارد ملی درسال 1402توسط کارشناسان استاندارد تدوین، تجدید نظر  و بازنگری شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی افزود: استانداردهای تدوین و تجدید نظر شده در زمینه‌های خدمات، فناوری اطلاعات، اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها، مدیریت کیفیت انجام گرفته است.
حیدریان افزود: بررسی استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال 1402، بازنگری 200 استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال 1402  با انجام 247 مورد بازنگری شاهد تحقق 118 درصدی در این حوزه بودیم.
حیدریان با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی به‌روزرسانی و ارتقا کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می‌باشد خاطر نشان کرد: بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌هایی همچون پوشاک و فرآورده های نساجی و الیاف، خوراک و فرآورده های کشاورزی، بیولوژی و میکروبیولوژی، صنایع شیمیایی، صنایع پلیمر  و بسته بندی می‌باشد.