social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/2/10

08:50:1

42

گفتگوی زنده مدیر کل استاندارد استان سمنان در برنامه رادیویی «صبح بخیر قومس»

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان، مجید حیدریان، مدیر کل استاندارد استان سمنان، با حضور در برنامه زنده رادیویی «صبح بخیر قومس» از صدا و سیمای مرکز سمنان در روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 در خصوص موفقیت سازمان ملی استاندارد ایران گفتگو کرد.
حیدریان در این مصاحبه خبری ضمن عرض تبریک به تمامی مردم ایران، در خصوص موفقیت عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه APAC در ارزیابی همترازی خبر داد.
حیدریان عنوان کرد: نظام تایید صلاحیت ایران پس از 26 سال در شرایط سخت و شکننده تحریمی با عضویت در اتّحادیۀ بین المللی تأیید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه زمینه ساز جهش تولید شد.
همچنین فلسفه شکل گیری نهادهای اعتبار بخشی و تایید صلاحیت در دنیا پذیرش محصولات و خدمات همدیگر در سراسر مرزهای ملی و بین‌الملی با هدف حذف موانع فنی از جمله حذف آزمون و بازرسی مجدد یک محصول یا خدمت برای ورود به بازارهای بین المللی که این امر زمان و هزینه را برای صنعت و تجارت کاهش می‌دهد.
به همین دلیل پیوستن و عضویت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در 8 دامنه - فعالیت موثر و جریان ساز تولیدی و اقتصادی در اتّحادیۀ بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه کلیه گزارشهای آزمایشگاه و نهاد بازرسی مورد تایید مرکز موصوف، مورد وثوق مجامع بین المللی در 110 کشور مربوطه می گردد.
حیدریان اظهار داشت: همترازی این مرکز نه تنها زمینه ساز جهش تولید خواهد شد بلکه در تقویت اقتصاد نقش تعیین کننده ای خواهد داشت و سبب گشایش درهای بازارهای جهانی برای کشور عزیزمان می‌شود.
از جمله آثار این رویداد ملی و بین المللی برای دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و ارتقاء توافقات تجاری بین المللی دو جانبه و چند جانبه و به رسمیت شناختن نهادهای بازرسی و آزمایشگاه‌های معتبر تایید صلاحیت شده توسط دولتها و بخش خصوصی همه کشورهای عضو می‌باشد.
در پایان حیدریان بیان نمود: پذیرش محصولات و خدمات خود در کشورهای مختلف و صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها را تضمین می‌نماید و متعاقباً به جای متحمل شدن هزینه‌های آزمون و بازرسی مجدد و یا برگشت محصول به دلیل نتایج متقاوت، از مزایای دسترسی به بازارهای جهانی بهره‌مند می‌شوند.
با این توصیف این موفقیت سازمان ملی استاندارد ایران را در ارزیابی همترازی از سوی اتحادیه تایید صلاحیت آسیا را به تمامی مردم تبریک عرض نموده و امیدواریم در راستای تحقق شعار سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گام‌های موثر و بلندتری برداشته شود.