دسترسی سریع

اخبار اداره کل سمنان بيشتر

1034 فقره مراجعه جهت نمونه برداری از واحدهای تولیدی استان در بهار 1401 صورت پذیرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:
مدیرکل استاندارد سمنان از  1034 فقره مراجعه جهت نمونه برداری کالای تولیدی در صنایع استان طی سه ماهه نخست امسال برای تطبیق با استاندارد خبرداد.
رستمی افزود: این کالاها از سوی کارشناسان اداره کل استاندارد و آزمایشگاه های همکار برای تطبیق با استانداردهای تعیین شده مورد بررسی یا آزمون قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: در این مدت 446 فقره نمونه از واحدهای تولیدی اخذ گردیده و همچنین تاکنون 307 کالای نمونه برداری شده واحدهای تولیدی استان سمنان از سوی آزمایشگاه های همکار آزمون شده اند.
مدیرکل استاندارد سمنان افزود: کالاهای نمونه برداری شده محصولات مختلف اعم از غذایی، الکترونیک، شیمیایی و بهداشتی، سلولزی و لوازم خانگی و ... از حیث تطبیق با استانداردهای تعیین شده دارای نقص باشند به واحد تولیدکننده برای رفع نواقص اخطار داده می شود و در صورت بی توجهی به رفع نواقص، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای کالای مربوط ابطال خواهد شد.
رستمی با بیان اینکه استاندارد، تضمین ایمنی و کیفیت کالاها و خدمات است از شهروندان خواست پیش از خرید محصولات از وجود نشان استاندارد در آنها اطمینان حاصل کنند.رستمی همچنین خاطر نشان کرد هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت نمایند.