دسترسی سریع

تاریخچه تاسیس اداره کل
 
ضرورت توسعه تشکيلات موسسه استاندارد و تسري آن به سراسر کشور از سال 1340 مدنظر قرار گرفت و استاندارد در استان سمنان ازسال 1365 تحت نظر استاندارد استان خراسان شروع به فعاليت کرده است. از سال 1369 با تصويب موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران اين اداره کل از استان خراسان تفکيک گرديد و به عنوان يک اداره مستقل فعاليت خود را در زمينه بازرسي و نمونه برداري از واحدهاي مشمول اجراي استاندارد اجباري تحت پوشش ادامه داده است.
 
از سال 1371 تاکنون با راه اندازي و تکميل آزمايشگاههاي بخش صنايع غذايي، ميکروبيولوژي، شيميايي، بسته بندي و سلولزي، ايمني و عملکرد يخچال، وسايل گازسوز، ظروف نچسب، انگ فلزات گرانبها، کاليبراسيون و اوزان و مقياسها، صنايع برق و الکترونيک، شير آلات بهداشتي، صنايع ساختماني و نساجي به امر آزمون و بررسي بر روي نمونه هاي توليدي واحدهاي تحت پوشش پرداخته است .
 
در سال 1373 ساختمان اداري و سال 1377 بخش آزمايشگاههاي اين اداره کل  با  مساحت تقريباً دو هکتار  مورد بهره برداري قرار گرفت.ساختمان اداري به مساحت 1350 متر مربع و ساختمان آزمايشگاه به مساحت 1250 متر مربع بنا گرديد است . همچنين شهرستان شاهرود نيز داراي اداره استاندارد و آزمايشگاه مي باشد. شهرستان گرمسار نيز دارای اداره استاندارد و آزمایشگاه است. اين اداره کل داراي 53 نفر پرسنل (رسمي،پيماني،قراردادي و شرکتي) در سمنان، اداره شاهرود و گرمسار بوده که 74% پرسنل داراي تحصيلات عاليه دانشگاهي در مقاطع کارشناسي و بالاتر ميباشند.