دسترسی سریع

سومین جلسه‌ی کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال ۱۴۰۱ در استاندارد سمنان تشکیل شد.

در روز دوشنبه مورخ 3 مرداد ماه 1401 سومین جلسه‌ی کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد  به منظور رسیدگی به پرونده 5 واحد تولیدی که اقدام به تولید کالای با کیفیت پایین تر از استاندارد ملی ایران نموده اند تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان سمنان ، بر اساس ماده‌ی ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کمیسیونی مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس قوه قضائیه، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب‌ مورد تشکیل و بدواً به موارد مذکور در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف درصورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضائی ذی‌صلاح ارجاع می‌کند. در غیر این‌ صورت با تذکر و اخطار، اقدام به اخذ تعهد، جریمه، تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش و امحای کالا می‌نماید.

 بر اساس این گزارش: تصمیمات کمیسیون ظرف مدت سی‌ روز پس از ابلاغ در مراجع قضائی ذی‌صلاح قابل اعتراض خواهد بود در غیر این‌ صورت تصمیمات کمیسیون قطعی محسوب می‌گردد.

سایر تصاویر: